Friday, November 16, 2012

thank you

Kesedihan....kegembiraan... akn dtg dan pergi dlm hidup kt,,
wlaupun ianya cuma seketika....ianya pasti akan dinggati smpai mati...

aku sakit,,,
sakit.....
alangkah bgusyer hidup ini seindah novel...buku cerita...
tp,,syg,,,hidup ini lebih drpd itu,,,
wlaupn penidakkan yg dtrme,,,
ak tahu akan realitinya...

ak xberdaya.....
tabahkan lah ak yaALLAH....
kuatkanlah ak ya ALLAH...

ingatlah wahai insan2 dluar....dunia ini hnya sementara...
ptunjuk tu bleh dtg dr plbagai cara...mahu kt sedar @pn tdk,,
stiap yg kt lakukan,kt perkatakan akn dblas olehNYA...

insyaALLAH,,,dosa dgn ALLAH akn dampunkan slgi kt masih mahu bertaubat,,,
tp dosa dgn manusia,,hnya manusia yg boleh memberi sebuah kemaafan....
muhasabahlah dri selagi kt masih hidup,,,
Baca Seterusnya

Tuesday, November 13, 2012

Happy besday to me!!!!



HAPPY BIRTHDAY TO ME
HAPPY BIRTHDAY TO ME
HAPPY BIRTHDAY TO HAWA
HAPPY BIRTHDAY TO ME!!!!

hawa awk tu dah genap 22 taun tau......dh mcm2 jd,,,
thanx awk sudi n igt besday hawa,,,terima kasih kpd sume yg wish,,, ;)
n especially pd awk,,terima kasih sbb sudi smbut besday hawa...
this is the first time selama kt knal awk smbut besday hawa,,,terima kasih xterhingga...
terima kasih sgt2 sbb wat hawa happy sgt2,,,
thank for the cake,for ur treat....thank for everything....

pe yg berlaku hari ni,,memori hari ni akn hawa ingat sampai bile2,,,
THANK YOU VERY MUCH!!!!!
Baca Seterusnya

Thursday, November 8, 2012

hukhukhuk...tension jerk,,,

aishhh!!! tension yer,,,start ri ni,,smpi ri ahd full test,,,
Test Timetable:
Thursday= IBM535
Friday=FAR430
Saturday=Replacement Class
Sunday=MAF620

 penuh2 ngan test...
by the next week pun ada test gak,,,
Wednesday=TAX490..

then,,balik!!!! hehehhe... 

Chaiyok HAWA!!!!! u can do it!!!


Baca Seterusnya

Saturday, November 3, 2012

Smile ^_^

Dengan apa yang berlaku pg td,,,dan ptg ni,,,
hnya mampu membuat aku tersenyum...
terima kasih awk,,,,INGAT hawa never ever do like that again...

wlupn pe yg berlaku ptg ini membuatkan hawa sedih,,
i had to restart my phone because my internet connection is 'bggong'..
bila hawa bgtau...lain yg dicakap,,anyway, tq.
tp,,kte2 2,,,mbuatkan hawa kuat,,,
terima kasih...



Baca Seterusnya

Thursday, November 1, 2012

Hello, November!


November is one of my favourite month.
why??why??hmmm,,,
because November is my birthday!!
even though the last year November i am having the bad memory..
doesn't matter lah,,,it's all in the past.... ^_^



anyway, happy November everyone!

Baca Seterusnya

Wednesday, October 31, 2012

sambal udang

today,,,i'm cooked,,, ;)
sambal udang....not the first time ok!!!
dh byk kli jgak,,,

sng je kwn2,,,
sume pn leh wat,,yg pntg,,kena rajinlah... ;-)
utk tatapan sume,,, ;)

ntah npe,,,,I thought of him...
this is one of your favourite food,right???hmmmm




Baca Seterusnya

Tuesday, October 30, 2012

I'm dreamed

YA ALLAH,,,, jgnlah ENGKAU makbulkan pe yg ku mimpi kan,,
ak msih lum bersedia utk mghadapinya,,,,
ENGKAU selamatkanlah sgleyer,,,
ENGKAU jauhkanlah mimpi-mimpi ini...
moga2 mimpi ini hanyalah mainan syaitan....
amiin.....
Baca Seterusnya

Saturday, October 27, 2012

Diary and my old phone

i have given to him my diary,,,my old phone,,
and hopefully you can do as promised,,,
thank you awk,,,
hopefully you will arrive malacca safely...
drive carefully...
my pray always with you...

Baca Seterusnya

Friday, October 26, 2012

Friday night

jeng jeng......what happen actually today???hmmm
nothing special happen,,just date with someone,,
someone i ****,,,,someone i ****,,,someone i ****
someone that means everything to me...
i'm fulfilled my promise..not exactly the same...
but as long as i keep my promise...
n that person also don't care,,,
but,,,inside from my heart,,,
i'm really sorry for not treat u at johnny's...
hopefully one day,,, tidoooooo...

Baca Seterusnya

Monday, October 15, 2012

Saturday, October 13, 2012

to find the light

If you can't fly then run.
If you can't run then walk,
If you can't walk then crawl,
Whatever you do....

You just have to keep moving forward.
You will see the light at the end of your journey.


Baca Seterusnya

Friday, October 12, 2012

quote fb

"Jadilah seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan. Dilempar orang dengan batu tetapi dibalas dengan buah"


~walau apa pun orang berbuat pada kita,,,biarlah ALLAH yg membalasnya...
siapalah kita untuk menghukum seseorang~
Baca Seterusnya

Saturday, October 6, 2012

nasihat tuk dri sndri..pd mse akn dtg... ;)

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pd saat kamu ingin mndapatkannya…

Disaat kmu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta pdanya…

Disaat kmu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya

Disaat kmu ingin menduakannya, bayangkan jika dia slalu setia…

Disaat kamu ingin membohonginya, ingatlah disaat dia jujur padamu…

Maka kamu akan merasakan erti dia untukmu…

Jgn sampai disaat dia sudah tidak disisimu..Kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu… Yg indah hAnya sementara..Yang abadi adalah kenangan,yang ikhlas hanya dari hati, yang tulus hanya dari sanubari..

Tidak mudah mencari yg hilang, Tidak mudah mengejar impian.... :)
Baca Seterusnya

Friday, September 28, 2012

^_^

cumel je die bgn pg kan awk?hmm
Baca Seterusnya

Monday, September 17, 2012

thank you very much

Thank you awk,,
sbb bersusah payah antar kt dr kl-melaka then blek kl blek,,,
tq awk,,,hnye ALLAh yg boleh blas pe yg awk wat,,,, 
mse awk ckp smlm mmg xpcye pun,,,unbelievable
thanx again....n this is first time happen in my life,,
tq very much,,, 

Baca Seterusnya

Saturday, July 21, 2012

Ramadhan al-mubarak

it's here again !!! fasting month..
today,,is my second ramadhan at home after finishing my diploma,,,
and hope it will not be my last,,,amiin...
alhamdullilah...happy fasting for all of the Muslims around the world...
and don't forget to perform 'tarawih' prayers,,,
it only come once in the year...


Baca Seterusnya

Monday, June 25, 2012

hospital

happy Besday awk....semoga awak pnjgn umur,,,npe ni,,,npe ak skit tbe2 ni,,,

yaALLAH,,,, skityer ri ni,,,ntah cmne,,,ak leh jtuh skit,,dahlah lg 2 ari my first paper,,,nsb bek ctu,,,bm,,leh jgaklah mngarut ckit2,,,hehehehe....

Sumeyer brmula mse nk bgn sbuh,,,nk gi bengkel far400,,,bgn2,,tbe2 pning cm nk pitam,,,rupe2yer,,my blood pressure is low,,,, because of the late sleep..adalah dalam bpe mlm ni ak tdo lwat,,, makan pun kurg,,,diet pnye psal,,,last2,,,,



skit,,,muntah kuning,,,yg lucu yer,,,ak pnah terniat nk nek ambulance tau,, tup2,,nek gak,,,,sudah cukup cukup sudah,,,,ak dh xterdaya nek embulance dh,,, huhuhu....cukuplah pgalaman ak nek ambulance,,,huhuhu...


Baca Seterusnya

Saturday, April 7, 2012

what is love????

hari ni ak nk cter 1 cter....org pnah tye ak,,waht is luv???suatu perasaan kah?makanan kah??? so,,let's read what i'm going to right about,,,actually,,,i'm take from 1 website,,, but i don't remember what website it is,,,so,,minta permission ye nk post kat sini,,, ;



A student asks a teacher.... "What is love?" The teacher said... "in order to answer your question, go to the wheat field and choose the biggest wheat and come back to show me what you get.......BUT the rule is 'You can go through them only once and cannot turn back to pick".

The student went to the field, go through the first row, he saw 1 big wheat, but he wonders......may be there is a bigger one next.... then,he saw another bigger one,,,but he thought may be there is an even bigger one waiting for him...

Later, when he finished half of the wheat field...he starts to realize that the wheat is not as big as the previous one he saw. He know he has missed the biggest one, and he regretted, so he ended up....went back to the teacher with empty hand....

The teacher told him... "this is love.....you keep looking for better ones, but later you realize, you have missed the right person.....and he/she won't be with you anymore......"

so,,the conclusion is....sayangilah orang yang berada di sisi anda sebelum dia meninggalkan anda....
Baca Seterusnya

Sunday, March 25, 2012

quote for today

setelah kamu memberikan banyak pengharapan kepada seseorang.... Setelah ia mula menyayangi,hendaklah kamu menjaga hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu sahaja kerana dia akan terluka oleh KENANGAN bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan selagi dia mengingatimu...♥
Baca Seterusnya

Wednesday, March 21, 2012

interesting jer... wink....wink....


Jika pasangan kamu di rampas orang lain, tak perlu balas dendam tetapi biarkanlah dia pergi, kerana pasangan yang baik tidak akan mudah dirampas oleh orang lain kecuali dia yang MEMBENARKAN.....
 

 

Baca Seterusnya

Wednesday, February 22, 2012

Sunday, February 5, 2012

berterus terang

entry kli ni,,,khas utk awk,,
lega kan awk dh lepas???npe lah awk xlpas je...best kan prasaan cmni??
prasaan lega bile dh luah sgele di hati dgn jjur...
so,,,tke it as ur pgajaran k,,,

kt cume nk ckap,,thanx pd awk,,,
kt lbih lega skrg,,n hope prasaan lega ni akn bsme kt sntiasa...
amiin....
spye kt dh xberserabut kepala ngan bnde2 yg xptut,,,
berterus terang tu lbih baik awk,,,wlu dlm pe jua keadaan...
pengajaran utk sume... daaa..  ;)
Baca Seterusnya

Wednesday, February 1, 2012

sesorang yang benar2 mencintai kita....

Seseorang yang mencintai kamu..... Tidak bisa memberi alasan Mengapa ia mencintaimu. .. Dia Hanya tau, di mata dia... Kamulah satu - satunya...

Seseorang yang mencintai kamu... Sebenarnya Selalu membuatmu marah/gila/jengkel/ stress... Tapi ia tidak pernah tau hal bodoh apa yang sudah ia lakukan... Karena semua yang ia lakukan adalah untuk kebaikanmu....



Seseorang yang mencintai kamu.... Jarang memujimu, tetapi di dalam hatinya kamu adalah yang terbaik.... Hanya itu yang dia tau....

Seseorang yang mencintai kamu.... akan marah-marah atau mengeluh jika kamu tidak membalas pesannya atau tlpnya.... Karena ia peduli dan tidak ingin sesuatu terjadi pada kamu...

Seseorang yang mencintai kamu..... Hanya menjatuhkan airmatanya di hadapanmu, dan ketika kamu mencuba menghapus airmatanya.. .. Kamu telah menyentuh Hatinya! Ya..... Dimana hatinya selalu berdegup/berdenyut/ bergetar untuk kamu.....

Seseorang yang mencintai kamu.... Akan mengingat setiap kata yang kamu ucapkan.... Bahkan yang tidak sengaja dan ia akan selalu menggunakan kata2 itu tepat waktunya....

Seseorang yang mencintai kamu.... Tidak akan memberikan janji apapun dengan mudah.... Karena ia tidak mau mengingkari janjinya.... Ia ingin kamu untuk mempercayainya. ... dan ia ingin memberikan hidup yang paling bahagia dan aman Selama-lamanya....

Seseorang yang mencintai kamu..... Mungkin tidak bisa mengingat kejadian/kesempatan istimewa.... Seperti perayaan Hari ulang tahunmu.... Tapi ia tahu bahwa setiap detik yang ia lalui, Ia mencintai kamu, tidak peduli hari apakah ini....

Seseorang yang mencintai kamu... Tidak mau berkata "aku mencintaimu" dengan mudah.... Karena segalanya yang ia lakukan untuk kamu adalah untuk menunjukkan bahawa dia siap mencintaimu. .. Tetapi hanya ia yang mengatakan I LOVE YOU, pada situasi yang special... Karena dia tidak mahu kamu salah mengerti... Dia mahu kamu mengetahui bahwa dia mencintai dirimu...

Seseorang yang benar2 mencintai kamu... Akan merasa bahawa sesuatu harus di katakan sekali saja... Karena ia berpikir bahwa kamu telah mengerti dirinya... Jika berkata terlalu banyak Ia akan merasa bahwa tidak ada yang akan membuatnya bahagia/tersenyum. ...

Seseorang yang mencintai kamu ..... Akan pergi ke Airport untuk menjemputmu. .. Dia tidak akan membawa seikat Mawar dan memanggilmu sayang seperti yang kamu harapkan... Tetapi ia akan membawa makananmu dan menanyakan mengapa kamu menjadi kurus dalam waktu 2 hari??? Dengan Hatinya yang tulus....

Seseorang yang mencintaimu. .. Tidak tahu apakah ia harus menelefonmu ketika kamu marah... Tetapi ia akan mengirim pesan setelah beberapa jam... Jika kamu menanyakan : Mengapa dia telat menelpon..? dIa akan berkata: Ketika kamu marah penyelasan dariku semua hanyalah sampah. Tetapi ketika kamu sudah tenang, Penjelasanku baru akan benar-benar menyejukan hati.

Seseorang yang mencintai kamu... Akan menyimpan semua benda yang telah kamu berikan... Bahkan Kertas kecil bertuliskan I LOVE YOU ada di dalam dompetnya.

Seseorang yang mencintai kamu... Akan selalu berusaha membuatmu tersenyum dan tertawa walau terkadang caranya membingungkanmu. ..

Seseorang yang mencintaimu. .. Akan membalut hatimu yang pernah terluka dan menjaganya dengan setulus hati agar tidak terluka lagi... Dan ia akan memberikanmu yang terbaik walau harus menyakiti hatinya sendiri...

Seseorang yang mencintai kamu... Akan rela melepasmu pergi bila bersamanya kamu tidak bahagia... Dan dia akan ikut bahagia walau kamu yang dicintainya bahagia bersama orang lain...
Baca Seterusnya

Tuesday, January 31, 2012

rindu3..


rindu sape lg??ofcozlah rndu my blog..
bersarang hbs dh blog ak ni,,,mklumlah...berjuang tuk degree ni,,
tp,ntah pe lah jd pd 1sem degree,,,hope,everythng will be fine...
cam2 dh jd taun lpas,,,hrap2 er taun ni lbih baik dr taun lpas,,
(mud taun bru)almaklumlah,,,dh lme xupdate blog,,,,
hahahhaaha...

nows,,cuti sbln bpe ri je...hbskan mse duk dpn lappy,,,
download cter,,,huhuhu....happy3...
lalalala
Baca Seterusnya

Sunday, January 29, 2012

Doa buat hati yg terluka


Ya Allah,
Bilamana aku masih mengingati si dia yang bukan milikku,
maka,bantulah aku untuk aku melupakan dirinya..
Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri,
maka lupuskanlah ia dari ingatanku..
Biarkan aku jauh dari dirinya,
dan ikatlah diriku ini untuk terus setia dengan kasihMu..
Hilangkan bayangan dia dari mindaku ini Ya Allah,
dan payungilah aku dengan rahmatMu,
Perindahkanlah lisanku ini untuk terus berzikir
menyebut asma' Mu..
agar aku sentiasa selamat dengan CiNTAMU..
Ameen ya Rabbal Alamin...

Baca Seterusnya

Sunday, January 1, 2012

bubye2 2011..

Assalamualaikum...
my first entry for 2012.hahahaha welcome 2012 !bye3 2011 :D
 
 
pe yg jd pd taun 2011,,let's be our memory,,,
hope,,to be better in this year... 
amiin....
Baca Seterusnya